Monday, May 12, 2008

Durian dan manggis.

Hitam2 si tampuk manggis..walaupun hitam tapi isinya memang manis!!
Wulalala..balik sekolah lalu jalan kg kat batu 9 ni mmg ramai sgt umat yang menjual hasil buah2an..so apa lagi..peluang jgn dilepaskan!! Tapi mintak maapla kepada kengkawan yang dok kat oberc kalau gambar ini menimbulkan rasa kemengidaman..hehe..mmg itula tujuannya..tiada maksud lain...haha!!! Sedapnya!!!

Selain itu..tak sah kalau tak beli raja buah ni..
Enak dinikmati begitu saja atau dimasak dgn pelbagai cara..
Kali ini saya masak pulut dan makan stail kelantan..
iaitu pulut + santan (campur garam skit) + gula + durian..hehe sedap tau!!
kalau org Pahang kadang tak mkn ngan pulut tapi ngan nasi..
itu kawan saya yang bagi tau..tapi saya tak pernah cuba lagi..
Saya mmg hantu buah durian..kecik2 dulu setakat dua bijik tu lekat celah gigi je..
heran bila tgk org lain mkn lepas tuh panas..saya tak pun..
abah kata "sbb kaklong dah imun ngan durian!!"..
haha..apa pun terima kasih ma n abah sebb memenuhi kehendak anak mu ini :-)

No comments:

Post a Comment

WE KNOW EACH OTHER SINCE 1996

Daisypath Anniversary tickers

Our anniversary

Daisypath Anniversary tickers