Monday, November 17, 2008

Lamanya tak shopping!!!

Yerrr betul ni...sejak pindah sekolah ni mmg leh kire ngan jari turun KL..rasenya kalau gi ngan member adala dlm 2 kali thn ni..berbeza mase ngaja kat sekolah tengah2 kl dulu..tiap2 minggu..petang jumaat je ada la rancangan untuk shopping2..lagipun kengkawan suka sgt ajak saya esp. utk minta pendapat ttg pilih kain n tudung sbb diorang kata saya pandai pilih baju..hehe...ye la tu..tak tau la betul ke tak yang pasti most of the baju kurung yg dipakai mesti org tanya beli kat mana..mesti mahal la..apa la...dan diorang akan terkejut bila saya beli murah aje..cuma material yg dipilih perlulah yang elok dan kalau ada corak perlulah yang dilukis/dicetak dgn kemas supaya nampak mahal..itu tips yg saya pakai..hmmm...
Terasa sgt..rindu kat kengkawan bersama aktiviti dulu2 pun ada..skang ni habih kerja ambik anak duk rumah tunggu cik abe sayang balik..tu je la hari2 pun..nak kuar hujung minggu pun lebih kepada acara makan2..shopping pun lebih ke brg dapur..sebab tu thn ni tak buat baju kurung sgt..rase cam bosan lak dok ulang baju yang sama..baju pun dah naik kusam sbb dok rotate baju yg tak byk...kalau dulu adala 3-4 pasang sebulan..syok skit..ada bju baru..nak g keja pun semangat..yakin je sbb pakai baju baru..

Jadi hari sbb dah lama tak shopping so heretla anak2 sama ke Sogo/Jalan TAR..but end up tak beli kain pun..sepasang je dpt..lain yang dibeli..hehe..tak pe nnt tunggu ye..saya ke sana lagi khas utk borong2 kain untuk sesi persekolahan thn depan...hehee..
Beli ikan dapat paper bag? ;=)

Oohh bawal ini bukan utk dimakan tapi untuk dipakai...sejak kenal kedai Bawal Exclusive ni tudung lain sudah tidak ku pandang...semua tudung yang ada bunga/kerawang2 ku bungkus bwk balik kg..tinggal 5-6 je yang disimpan..

Hari ni saja saya borong hingga 6 helai!! Apa istimewanya tudung ini?..Simple!! Itu jawapan saya..there is no kerawang2/munge2 yang boleh merosakkan baju..bahagian tepi diklim halus kemudian ditempek dgn batu kristal..simple je..tapi ade juga yang ditempek batu kristal yang quite heavy which can costs u hundreds ringgit!!!!Kalau yang saya selalu beli dalam rega rm30 t0 rm60 depends on stone yang ditempek........Semua range color ade..kainnya mmg berkualiti gred 1..ada longlife warranty lagi kalau ada batu yang tercabut..dia akan repair free of charge.....tapi selama ini insyallah tak tercabut langsung even i washed it using washing machine (tu sbb mls pakai yang ada sulam2 ni...leceh nak kena basuh tangan..malas mak!!!)

So u all leh bygkan la brp banyak tudung yang saya ade...sbb tiap kali pergi KL mesti beli..ini pun warna coklat ada lagi yang saya tak letak sbb tgh basuh..hehe

Warna grey aje ada tiga..beza tau tone color dia...nampak lebih kurang je kan?

Yang ini paling mahal saya beli sbb mmg byk giller dia tempek stone tu..mmg bling2 but i like it very much!! Tapi tak leh beli byk sbb satu pun dah RM150...errr...ada lagi yang mahal yang harga cecah RM400 lebih pun ade!!


Kemudian utk kasual saya suka tudung dari MORTADA sbb coraknya sweet sesgt..kalau pki tu konon lehla buat muka saya ni nampak lemah lembut skit..almaklumla kite ni muka garang!!! Saya suka beli yang saiz kecik sbb yang besar tu bila saya pakai jadik serabai je..

Yang ini my hubby punya...cantik..kain pun bagus..fake branded t-shirt sbb rega dia just RM10..ramai giller manusia kat stall tu!


Persiapan untuk kenduri kawin adik hubby pada 20-23 nov..temanya hijau pucuk pisang 3 hari (hihihi...)..both fabric are sponsored by FIL..mine is chinese silk..errr but i dun like the color..not my taste!! Tapi dah semua org pakai yang ni nak wat camne kan...tak pe la lagi pun saya sendiri tak de sgt baju warna2 pastel cam ni!!

2 comments:

  1. salam perkenalan...dah lama baca blog nih tapi arini baru nak tinggal jejak....sbb suka tgk tudung hihihih..

    wah cantik2 nye tudung tuh....
    ish kalau tau masa blk msia aritu sure gi bli..tp sy slalu bli kaler hitam jer...sebab nye kat sini mmg pakai tudung hitam sajer....

    ReplyDelete
  2. anis.. geram akak tgk blog awak ni.. esp tudung2 tu.. last saturday g jln TAR (after so long x g sana), wah.. bestnyer.. jln lak ngan member (lepas g office high-tea kat shangri-la).. rambang mata den.. kedai bawal exclusive ni katner?

    ReplyDelete

WE KNOW EACH OTHER SINCE 1996

Daisypath Anniversary tickers

Our anniversary

Daisypath Anniversary tickers