Thursday, November 27, 2008

Make up lagi!!

Hahaha..kegilaan kembali melanda..sekian lama berhenti kumpul barang make up kini dah datang angin mengumpul balik. Mase U dulu berbelas malah puluh batang liptick ada..lipstick je la..Rasenya lepas ni cukupla bekalan utk dua tahun agaknya..bleh stop dah aktiviti membeli. Ini pun rase tak terpakai since yang lama pun masih byk lagi. Tak tau la bila leh pakai sebab mase gi keja saya simple aje. Kalau kaler yang natural mmg saya guna tapi yang agak menyilau tu err...membazir amalan syaitan betulla..tapi nak buat mcm mana saya suka palette..e/shadow palette ke, lipstick ke, lipgloss ke or blusher..sbb mcm2 warna ada.Lebih murah dari beli satu2 warna. Cuma tang rugi ialah tak semua warna di pakai. Next time kena beli palette yang semua natural color. Jamin dipakai!!


Estee Lauder Set
Beli from Julia Moscow..thanx for the great price! Next year leh order lagi!(bukan tadi dah insaf ke haku ni?). This EL set reminds me my engagement punya hantaran dolu..hehe.
Blusher color palette, 2 lips gloss, mascara and set of brushes


Yang ni memang berguna sbb my EL lipgloss mmg dah tinggal ciput aje.

See..i like all the colors..it's so natural and practical that i can use daily

Coastal Scents 88 Color Palette


Finally dapat jugak color palette ni. Susah betul nak dapat almaklumla cuma ada di US. Bukan main teringin lagik nak set ni sbb terliur dok tgk dlm Youtube depa pakai set ni. Ada satu lagi set yang saya nak..32 natural color..malangnya org tu tak jual la plak.

I grab 2 set..one more is for my make up mate, Ayu. (pss..sabaq na..sabtu ni hang dapat!!)

Compare to Manly..plate CS lebih kecik but CS lebih berkualiti dari Manly.

Testing the new gadget!! ;) cantik warnanya..sapu skit je sudah cukup. Paling penting tak cepat berhabuk macam sesetengah produk.



Manly Color Palette
Set ini dibeli sbb tgk kat dalam eBay antara high ranking color palette. Tapi rase menyesal pulak beli ni. Beli sbb hari tu ingat mmg dah tak dpt beli CS punya..jadik kalu dapat yang ini pun okla..mana tau dapat CS tu dalam mase terdekat. Nak let go aje. Harga asal RM150..kalau jual RM 90..ada yang nak tak. baru pakai skit sesgt..cuma bagi less sbb ada 2 kaler yang dah terpecah..yang bagus sbb ada tarikh luput.



Layer 1

Layer 2
Nampak tak yang kaler oren baris ke7 dari kiri? Ok barisan tu bukan kaler dia berkulat ke apa..tapi mmg dibuat dwi kaler.


Layer 3

The Body Shop

Natural Eyeshadow Color Palette

Ini my fav. baru pakai skit tapi dah pecah sbb dikorek oleh anakanda. Tak taula yang puteri ke yang puteranya..sbb jumpa yang dah jadik..sib tak depan mata..kalu tak dah lama dapat 'buah tangan dah'!!!! Sayang tul..baru pakai skit. Nak nangis tgk!!! Kaler yang suka pakai lak tu!!! Uwaaaaa!!! Yang plate besar lak tu!!! Uwawawwawwawa!!!!

6 comments:

  1. anis camni leh la aku request consultancy ko utk basic set for natural look ek hehee.. aku terer pakai lip balm je..

    ReplyDelete
  2. jon..manly tu pon nmpk ok..aku nye makeup mcm tu jugak..more less same as manly..tapi kaler quite good..ermm..later aku carikkan buyer..kalo ada yg berminat..by t way..thanks..uhuks..aku tak try lagik CS..sayang siotss..thanks ya..

    ReplyDelete
  3. rika- aku bukan reti nak consult org ni..haha..ngak pandaila. suka kumpul je..make up tak le reti mana. Btw, kalau kaler natural biasenya earth color n pastel kaler..wei kau nya aset tang hidung tu..leh kasi menyerlah tau..eh aku nak visit hang nya blog susah la..asyik tak leh masuk la!!Huhu..


    Ayu- aku bukan apa ayu..tak naklah ada bebyk sgt. aku bkn nak make up org pun..tak de muka la utk diconteng!aku kalu biase2 pki yang natural color jerr..ok nnt carikkan buyer ekss..thanx!! haha aku pun sayang wei cs tu..susah nak dapat adalah satu faktornya..

    ReplyDelete
  4. wah i like la all ur eyeshadow. i suka yang banyak warna mcm 2. puas hati pakai. ada lagi tak. banyak ka koleksi u. boleh jual dengan i tak. i nak beli lah....

    ReplyDelete
  5. salam kenal..
    buleh tanye tak kat mane beli CS tu?
    ade seller kat malaysia ke..

    ReplyDelete

WE KNOW EACH OTHER SINCE 1996

Daisypath Anniversary tickers

Our anniversary

Daisypath Anniversary tickers