Sunday, November 23, 2008

Make up thingy

Check out THE PASSIONS OF RED @ MAC Boutique!!

Sejak bila berminat dgn make up2 nih? Hmmm...sejak lam perut agaknya!!! Tak caya? U can ask my mom. Mase mngandung saya dia suka melawa plus suka menghias/mengubah bunga ke, makanan ke, atau masuk dlm pertandingan masak. Katanya mmg rezeki sbb tiap kali masuk mesti dapat johan..kini kuahnya ada sikit turun kat saya.

Kenapa sikit je yekss?? Sebab saya ni minat masak tapi bermusim, pastu minat mengubah contoh cam buat hantaran ke, balut hadiah ke tapi malangnya tak boleh mengubah bunga dan mmg saya suka barang make up.

Dulu mase kecik2 saya suka main barang solek sepupu@ makcik2 saya. Mase tu depa semua tgh muda belia dan jenis tipikal org klate(haha!) jenis suka melawa a.k.a jang'uk (klate version) a.k.a meregek (utara vers.) So depa punya alat solek mmg banyak. Dulu depa2 suka pakai brand Max Factor (MF) tak pun Cover Girl. Mase tu kire mahal dan kire murah kalu ikut duit skang. Tapi skang dah tak de dah yek kat m'sia...isu apa yerr?

Mmg menarik sungguh barang depa. Pastu saya akan curi2 pakai..caranya saya masuk bilik depa senyap2 pastu kunci. Pastu pakai semua barg..foundation, bedak, blusher, eyeshadow dan lipstick yang pelbagai kaler. kadang mascara pun saya test jugak. Namun sepandai2 tupai melompat ke tanah jua...maka aktiviti si tupai berjaya di terjah jua..huhu..kerana dlm kejadian itu sebatang lipstick baru makcik saya telah pun patah!!! Tapi sebab saya ni kesayangan diorang just dapat warning ajela...

Namun itu semua tidak mematahkan semangatku, berlandaskan kata2 "Jangan main make up baru ni tau..main yang ni aje..ni dah nak habih..ni kaklong punya, ambikla". Maka pemberian yang tidak sekali aku persiakan..siapa mangsa aku? Sapa lagi kalu bukan Makcik aku (my mom's eldest sister) yang ku panggil ma juge..dia kalau dah habih masak dan kemas2 maka dia baring2 rehat. Maka aku pun dtg dgn brg make up aku yang nak habih tu..maka ku tepungkan dan conteng semahu2nya..yang my makcik pulak tak kisah biar je..kononnya dia kata best org belai2 muka ni..nak tertido je.

Habih kening, pipi, mulut merah ku tempek. Kemudian kubedak sampai putih ala2 tepung gomak. Rambut siap set lagi..hahha..Kadang bila sepupu aku balik dia marah juga, "Ma!Bangunla dah putih seghupa ngan opera cino doh!!!". Yang makcik aku lak rileks aje.."Hmm biarla..." dalam lali2 tidor tu..hehe..
Mase matrik kat K. Trg ingat lagik gi dgn cik dol, cik nah dan mek ja'k gi Mydin..pastu share beli lipstick berbundle2. Murah..tapi kaler mmg merah berjahang lerr..pakai mase lam rumah jek..bila nak kuar sapu..konon2 bibir tu merah asli la..hahhaha..kadang tidor mlm pun pakai..habih bantal kena lipstick..bila ingat balik ntah apa la bhn lam lipstick tu yerrr...errr..scary la plak!!

So bila masuk U, mat Jed la yang jadik mangsa. Itu untungnya couple ngan org dah kerja mase belaja (tu petua yang bagus ye adik!!! ;-))..sbb kiter leh paw dia. Hehe mase tu sb student lagi jadik lebih byk mintak duit utk skin care, bedak padat n lipstick aje. tak reti nak pki eyeshadow2 ni..malu le..student lagik. Pss..kadang kalau dpt loan PTPTN tu cepat aje aku beli lipstick..tul tak Lisa, Ayu? Hang pa saksi kan? Kadang aku rase now ni aku dok bayar balik loan tu bulan2 cam bayar duit brg make up mase dok U dulu jaa...haha. Aduss dasar melayu kurang asemm tul aku ni..org bagik duit suh belajaq..haku wat beli make up lakss!

Skang ni pun kadang2 masih mengepaw Mat Jed..ye la dah jadik suami kan..apa lagi? Hehehe..tak de la selalu sgt..kekadang ajerr!! Hehe..

Jadik bebaru ini ada pi Midvalley sbb nak beli kasut utk kenduri tapi kedai kasut tak jumpa yang berkenan, jumpa benda lain la plak!! I found MAC Boutique!!! Memula masuk nak tgk2 ajerr sekali terpandang e/shadow color palette..uish wajib grab this item!! Bekas pun menawan..lagipun ini sales for becoming christmas..harus..harus ambik! SA kat kedai tu plak ramahnyeee yang amat..i ni lemah skit bila SA bebaik cam ni (tak suka yang kat Sogo tu..taula bkn boutique kat situ..tapi jgn buat muka toy
e leh tak!!). Hehehe..maka sambar la jugak. Pastu disbbkan dia peramah aku beli lebih skit..prep+prime for eyeshadow base. Huhuhu..
MAC Holiday 2008: Passions of Red (6 Cool Eyes)
Prep+Prime for Eyes (Medium Color)

No comments:

Post a Comment

WE KNOW EACH OTHER SINCE 1996

Daisypath Anniversary tickers

Our anniversary

Daisypath Anniversary tickers