Tuesday, December 2, 2008

Kidz Gym & Cheeky Monkey Cuts



Sabtu lepas kami bawa E-in dan Hani berseronot di Kidz Gym, Great Eastern Mall. Mula2 E-in just duduk saja kemudian saya angkat dia dan suruh dia bermain. Saya nak dia pandai bermain dan ada kemahiran itu. Memang pada awal nampak dia takut2 nak explore tapi kemudian dia seronot main papan gelongsor.



Kemudian saya perhati dia dia suka baring dalam lautan bola pelbagai warna. Ada satu ketika dia mengutip bola berwarna kelabu yang mmg tidak byk. Cuma ada tiga sahaja dan dia berjaya mencarinya. Ini bermakna E-in sudah pandai mengelaskan jenis warna yang sama. Malah dia memilih untuk mengumpul warna yang sukar dicari berbanding warna biru, hijau, merah dan kuning yang byk. Unik betul E-in. Umi luv u sayang!!
Cukup satu jam kami di situ, saya ajak pergi lunch..then masa nak keluar saya perasan ada kedai gunting rambut beside. Kedai gunting rambut for kidz la..apa lagi umi ajak ayah masuk ..jom gunting rambut E-in. For your info, selama ni rambut E-in cuma umi yang potong. Nasibla nak tersenget ke apa. Cik Abe mmg surrender. Saya takut nak bawak kedai mamak takut tergunting ke apa..huhu. E-in ni bukan leh stick je satu tmpat.


Cik Hubby dah risau takut dia tak leh duk diam. Saya juga risau sbb b4 turn E-in, ada budak yang menangis tak mo potong. Terpaksa dipegang oleh ibunya. Tapi saya kata kiter cuba la dulu. Dalam masa 10 minit sudah siap. E-in pun buleh duduk diam. Adala skit2 dia nak bangun. Biasala tu. Suka pulak tgk. Mungkin kerusi bentuk kereta dan DVD High 5 yang dipasang tu membantu.

The final product!! Hensem tak? :-)

Bila dah siap, org tu siap buh gel lagi buat effek rambut cam Beckham..haha..sooo cuteee!!! Lepas ni mmg kiter pergi situ aje bila nak potong rambut ok!! Hmm..mungkin sesapa yang ada anak yang susah nak potong rambut boleh cuba di sini. Hair wash for kids pun ada!!
Then we off to Cozy House for our lunch!! Yummy!!!!! Tak sempat nak ambik gambar mknn..dah lapar sgt. OTW balik both of them tido. Penat main, perut pun kenyang!!

3 comments:

  1. pn anese, meh kasik email add.. nanti aku add hang..

    ReplyDelete
  2. giler..takut aku tengok cina tukang potong rambut tu! macam hantu okkkkkkkkk

    ReplyDelete
  3. k.anese, kedai tu kat mano...cam tertarik tgk....

    ReplyDelete

WE KNOW EACH OTHER SINCE 1996

Daisypath Anniversary tickers

Our anniversary

Daisypath Anniversary tickers