Tuesday, August 11, 2009

SICK

Blog ni bersawang lagi..tuan rumah tiada mood untuk menyapu berikutan dgn kesihatan yang tidak mengizinkan + kebimbangan dgn wabak selsema babi yang sungguh menakutkan. Bekerja berdepan dgn ratusan komuniti setiap hari..tiada siapa yang boleh menjamin diri ini selamat dari wabak itu. Sehingga saya naik takut untuk mendengar sebarang berita dr tv atau pun radio. Hanya doa mohon perlindungan dari TUHAN sahaja yang diharapkan dan disertai dgn langkah berjaga2. Harap sesiapa yang membaca blog ini selamat dari sebarang penyakit. Bersamalah kita berdoa semoga wabak ini berakhir dan tidak berulang.

Besok saya akan bawa Hani ke Prince Court utk check up lanjutan. Semalam dia ke sekolah, bila balik ke rumah demam lagi. Suhu badannya sgt panas. Binggung saya. Suami pula outstation. Cuma nasib saya baik sbb dekat dgn mertua. Semalam menumpang tidur di sana. Ini sudah masuk kali ketiga Hani demam dalam masa 3 minggu. Kata doktor, jangkitan virus dan antibodinya lemah. Walaupun dia tiada batuk, selsema dan tekaknya juga tidak merah tapi hati saya tetap bimbang. Pagi tadi demamnya masih belum reda tapi kurang panas berbanding semalam. Alhamdullillah, sekarang dah fully recovered. Tengahari tadi pun makan nasi bertambah. Namun esok saya tetap mahu bawa jumpa doktor pakar. Saya mahukan kepastian. Pray for her. Harap tiada masalah. Amin.

Saya juga kurang sihat beberapa hari lepas. Asyik muntah tapi tiada keluar apa pun. Macam mana nak keluar..saya tiada langsung selera makan. Tengok makanan pun saya muntah. Kalah org mengandung. Tidak..saya tidak mengandung..saya sudah pastikan. Perasaan pun tidak menentu..swing mood. Asyik nak bertempek je dgn cik abang. Kesian dia melayan keranah kami. Semalam dia outstation ke Sabah..jap lagi sampai. Semalam mmg buat saya tak keruan, dgn diri sendiri belum sihat, Hani pula demam semula..makin bertambah kacau jiwa saya. Anda tentu fahamkan bagaimana perasaan seorang ibu yang bila mana diri sendiri sakit + anak sakit + suami tiada di sisi? Syukur..tinggal dekat dgn rumah ibu mertua yang sgt baik hati seperti ibu sendiri. Redalah sedikit perasaan.
Sekarang saya tengah menunggu kepulangan Cik Abe.

2 comments:

  1. slm anese..insyaAllah semuanye akn sihat. Actually betul la td, cik abe a.k.a my senior kt shah pekan yg sy jmpa dlm flight dr kk. X bksmptan nk tegur, segan pun ye hehe sbb sure dia x brp kenal sy.

    ReplyDelete
  2. izz..thanks. la ish tegur je..dia ok je..td ckp kat dia..dia kata lain kali tegur je. Tak pe tak kenal pun..dr tak kenal la boleh kenal..what a small world kan? :)

    ReplyDelete

WE KNOW EACH OTHER SINCE 1996

Daisypath Anniversary tickers

Our anniversary

Daisypath Anniversary tickers