Tuesday, December 29, 2009

Benda2 yang boleh buat aku hangin! (Part 1)

Pernyataan masalah :

Kerja yang part org lain perlu buat tapi masih nak call2 aku..call kalau tanya camna nak buat tak pe la..ni call suruh datang buat..sedangkan aku dah settle semuanya!!!

Contoh situasi :

Ada budak kelas aku 2009 nak pindah sekolah dlm masa cuti..ok..pastu dia nak segala dokumen mcm buku kesihatan, buku kemajuan..bla..bla..Jadi perlu beurusan dgn pejabat....Tapi bleh plak umat manusia kat situ srh budak tu call aku..Kata suruh ambik sendiri dgn guru kelas sedangkan aku dah serah semua kepada pejabat...

Ini semua kerja malas, kau malas nak ambik kunci pastu ambik benda tu dlm bilik kaunselor..Pastu kau srh aku yang duduk kat rumah datang semata2 untuk bukak bilik tu ..Sedangkan kunci dah sah2 kat depan mata...sendi2 at ur pelvic area mu mmg malas bergerak...Bangunla wei.....nanti coccyx kau sakit klu duk lama2...(kang dah kuar bahasa biologi aku!). Kau tak kesian ke srh parents budak tu tunggu lama aku nak bersiap, dtg jauh2 dr rumah sedangkan benda tu dah ada dekat dgn kau..

Kalau mcm tu buat apa kau suruh semua cekgi serah dokumen student sebelum cuti...Buat perangkap habuk dlm bilik dokumen ke????Baik aku bawak balik rumah pastu suruh budak dtg ambik kat rumah aku..Jimat minyak kereta aku..benci aku..

Sekarang aku paham apa itu yang dimaksudkan dgn KARENAH BIROKRASI..Kerana adanya org2 MALAS inilah menyebabkan orang lain jadik susah..Benda yang tahu dikatakan tak tahu...maknanya kau sanggup buat BODOH..Paham ke? Aku kalau depa call kot nak tanya ada apa2 yang depa tak reti nak buat ke...aku tak kisah..aku sedia berkhidmat..berbaloi gak aku drive 40km pergi balik...tapi kalau benda yang aku dah settle dan tersangat remeh..aduyai!!!...Lemah aku dgn manusia2 mcm ni....

Aku rasa nak pi hambur botol cili je kat muka...ni semua tak lain tak bukan...MALAS!!! Tau cukup masa nak punch balik..dtg buat kerja berkira..pastu kite yang berpelajaran ni...kita yang klu nak kire pangkat lagik tinggi dari dia...bukan main terpaksa menunduk semata2 nak srh depa buat kerja yg memang pun kerja depa..nak mintak photostat mcm nak mintak tangguh hutang dgn along je...Muka pun kelat je...muka tak bleh blah..menyampah aku tgk!!Masa ni la setan kat kepala aku mula membisik "hmm mmg patutla dia kerja cam ni!"

P/S: Jangan salah paham (tgh i mare2 ni jgn u all nak buat salah paham..buat masa lain bleh? :P)Aku bukan berkira sgt pasal pangkat darjah wang ringgit..aku bleh kawan dgn semua org..yang penting kau tu hormat aku..aku pun hormat kau..ada paham?? :(

4 comments:

  1. hmm fhm sgt situasi ni...
    bln 10 aritu sy hampir nk nangis...walhal bkn kelas sy, buat ape sy nk peduli ssh2kan diri g cr kunci utk guna bilik banquet (ari tu ader drama presentation n nk guna blk banquet tu) tp ade mamat yg rs diri dia hebat n nk bolot sume xmau bg keje sama..simpan kunci mcm hrta sendiri..sy terpaksa berkorban kn kredit tpon sana tpon sini bgai nk rak tpon ketua jabatan buata aduan yg mamat ni xnk bg kunci walhal dh booking 1 bln awal...akhirnye ade 1 hamba allah yg kesian ni dtg dr jauh nk bkk kn opis n amik kunci spare dr meja cc...mamat yg prasan best ni...lgsg xnk pikap fon n even ketua jabatan cal pun buat dek jek..aku rs mcm nk hempuk jek mamat tu...prasan bagus...walhal keje pembantu tadbir jek tp mcm big bos kite dimarahnyer...last2 dpt gak bebudak tu guna bilik banquet setelah 2 jam lebih berusaha utk dptkan kunci...

    ReplyDelete
  2. Tu la ..apsal depa mcm ni..lebih sudu dari kuah..kadang nak tanya apa2 pun geram gak bila tanya elok2 jawab mcm nak taknak..pastu mata pun pandang kat lain..

    ReplyDelete
  3. alamak...anese dah mengamuk... sabar yer...

    ReplyDelete
  4. btul tu..kena hormat sesama kt..huhu

    ReplyDelete

WE KNOW EACH OTHER SINCE 1996

Daisypath Anniversary tickers

Our anniversary

Daisypath Anniversary tickers