Sunday, November 2, 2008

It's all about interest!!


Semuanya dlm bakul..senang kerja..senang dibawa dan prktikal utk disimpan dan diguna semula!!
Am i ceative?..nopp!! Betul mmg tak de nilai2 seni pun..Subjek lukisan paling sy tak suka sbb saya tak pandai melukis langsung!! Kalau tak caya srhla saya gubah bunga sure pingsannn org tgk..

Tapi saya ada minat utk buat benda2 sebegini..yerr...sekali lagi saya diberi kepercayaan untuk membuat hantaran perkahwinan adik ipar saya almaklum suami ada 11 adik beradik dan dia anak ke 3 jadi boleh katakan sejak saya berkahwin dgn suami setiap dua atau thn mesti ada majlis perkahwinan..umor mereka beza tak jauh jadinya sudah tentu saban tahun berkenduri sajerrr!!!

Ini untuk tempat letak cincin dan potpori..i loike this small roses!! It looks sweet kan?

Tapi mmg dari kecik saya suka dgn majlis2 sebegini..Dari proses membuat hantaran, membuat pelamin, bunga telur, bunga rampai hatta make up pun saya minat ditambah pula skang minat dgn fotografi..

Jadi thn2 sebelum ini saya akan deberi tugas utk membuat hantaran dan makeup..tapi utk hari besar mereka akan ambik make up profesional..saya cuma make upkan mase majlis pertunangan dan khatam quran saja..tak sanggup tanggung risiko beb!! Saya pun bkn pandai sgt make up..cuma ada sekali utk majlis besar iaitu majlis menyambut manantu..saya make upkan biras saya..hhehe..


Tadaaa...dah siap!! Setelah bertapa dari pukul 2.30 ptg hingga 9.00 malam!! Lenguh belakang!!

Jadi untuk majlis yang akan diadakan pertengahan Nov ini saya bertanggungjawab dari proses membeli dan segalanya sampai ke siap..Kadang takut juga sbb saya mmg tak kreatif..idea mmg tak de nak buat pelik2..jadinya ringkas sahaja ciptaanku itu..tapi alhamdulillah mereka berpuas hati..siap suruh buat bussiness lagi...pastu Acik siap cop suruh buat hantaran kahwin anaknya yang baru umo sethn lebih lagi...haha..mase tu Cik Lang pun dah kena pakai contact lens agaknya..

Saya ni bukan apa risau juga sbb ini belah keluarga suami..takut mereka tak puas hati tapi segan nak tegur...bab hantaran bukan benda mudah sbb itu yang dipersembahkan kepada pihak sana dan sudah tentu jadi intaian tetamu yang datang...kalau bulan Ogos lepas tak pe la adik sendiri..buat camne pun tak pe sbb mmg mak saya dah serah 100%!!


Believe me or not konsep kaler hijau ni pun saya yang cadangkan..hehe lebih kurang sama dgn adik saya kalernya..lagi pun dah tak tau kaler apa dah nak buat sbb blh kata semua kaler dah pernah buat..almaklumla dah byk perkahwinan..haha..jadi rekaan hantaran pun lebih kurang sama sbbnya saya ni kan minat je ada..kretipnya tidak sekali2.

Ini saya buat untuk bekas potpuri. Tempek aja maa...

p/s: Terima Kasih kepada cik abe yang menjaga E-in sepanjang hari!!! Bolehlah umi menumpukan sepenuh perhatian kepada hantaran ini..lagi pun untuk adik u juge kan???

1 comment:

  1. anis, bunga2 n reben2 tu ko wat sendiri ker? wah kreatip tuh

    ReplyDelete

WE KNOW EACH OTHER SINCE 1996

Daisypath Anniversary tickers

Our anniversary

Daisypath Anniversary tickers