Saturday, August 15, 2009

Rumah oh Rumah!

L-shape sofa....mmg sedap melanding di sini..hmm cepatla kusam benda alah ni nnt...pki pun tak cermat.

Meh sini org mabuk jakun sofa nak buat free show. Benda murah tak setakat mana pun mau masuk blog ka?Parah betul semek Anese ni, kan?Tak pe kasi can la. Kesian kat saya ni. Mau beli yang mahal tak mampu. Nak hias renovate rumah kasi besar sikit mmg jauh panggang la lagi. Pepun syukur la, ada juga tempat nak berteduhkan. Bukan tak teringin nak buat rumah cantik2. kadang pi rumah kengkawan tgk dgn hiasan moden2, rasa malu mau ajak ke rumah kami yang sudahlah tak de konsep, dinding kosong, seketul pasu pun tarak, brg2 hiasan mmg yilek..nadaaa...tak pe buat pelan2..sekaligus mau pingsan kan?(kata2 pujuk diri sendiri).


3 seater & 2 seater...huk aloh..anak aku ni sikat rambut ke tak ni? Mak dia tak pedlik langsung..mentang2 budak tu dah leh urus sendiri...


Cuma satu je masalah..saya ni kureng bab2 hias rumah. Tgk dlm majalah mmg byk yang berkenan tapi bila nak pergi beli apa2..kadang tak reti nak pilih. Contohnya bila beli lukisan ke..bila bwk balik tak masyukk langsung dgn perab0t dan dinding..huhu. Tengok je la sofa ni pun..awal2 cat dinding dgn kaler hijau/krim..pastu gi beli langsir ready-made (nak kena buat lain la rasenya) kaler coklat..pastu sofa dah pening nak pilih kaler apa. Last2 beli kaler ni. Bila lama2 renung mcm tak match, tak syncronize je kaler2 ni. Lagi parah dgn kaler carpet. Belum lagi aku pi carik hiasan dinding..sure nnt aku bawak balik wall art yang tak sesuai langsung. Memang tak de bakat seni langsung aku ni.


Antara wall art yang sy suka..boleh DIY ni...hmm!

Even my dotter pun pandai komplen. Masa org hantar sofa hari tu, boleh dia kata..."Hmm...meja makan tu bila nak tukar umi? tak cantikla". Wohoho...anak2 zaman ini kan..memang advance tau.Umi tau meja makan kiter tu sama dengan meja makan kat kantin sekolah lama umi..tak pe. Biarla..kiter pki smpi roboh..haha..

Bertuah punya anak..skang ni, inilah fav dia. Terbalikkan semua kerusi pastu buat motor. Hmm..bagus2x! cepat skit jahanam kan...
ayah ngan umi almaklumla kerja cop duit kan? kan?;(



3 comments:

  1. Anese....
    cantik lah sofa2 tuh...
    sy pon suker yg jenis moden macam tu...
    tapi sama lah kiter sy pon jenis x reti nak suai padan....bila pegi bli macam2 bekenan, bawak balik jer nampak cam nasik campur hehehe.... alah anese upah lah interior designer sure cun punyer...

    ReplyDelete
  2. uit...santik la sofa mu itew... murah2 pun aku rasa mau 2-3K gak tu.. tak pun lagik mahal... leather ekk anis..cun arr.. aku tgk 'masuk' ja sofa tu ngan color carpet..ke aku pun rabun mendeko..hehehehe.. ha.. meja makan mu itew sama la cam aku nyer.. 4 seater tapi kaler tempat duduk je lain... akunyer mmg murah gilos.. beli masa mula2 kawin..so standard la..smuanya carik yg asal boleh je...

    ReplyDelete
  3. Mrs. FHM
    adu yai...mahu upah Int. designer mau riban2..leh beli aircond seketul tuhh...tak pe kita buat je ikut punya bakat tidak berseni ..hihi

    Syikin..
    hehe...mmg pun almost 4k juge...tapi okla dgn kami ni yang dah bertahun tak de sofa langsung...pilih leather psl aku rase tahan lama( mau jimat maa..kalu nak ganti lagi mau berapa tahun lak ambik masa???) pastu senang cuci..meja makan tu aku pun beli murah giller juga..pedulikla pasal rega yang penting leh pakai..haha!

    ReplyDelete

WE KNOW EACH OTHER SINCE 1996

Daisypath Anniversary tickers

Our anniversary

Daisypath Anniversary tickers