Saturday, August 29, 2009

Talian darah

Ye kengkawan kenalkan the-one-and-only-but-not-permenant my nephew, Adam. Barula aku merasa...owhhh cam ni ada anak sedara. Bukan Hani dan E-in tak de sepupu..ramai tapi side cik abe.. in my side yang ini sorang je la skang ni. Yelah adik sy ada tiga sorang je baru kawin pun. Ish bila ada anak sedara rasa mcm anak sendiri jugakla..dah tu mukanya pun same sebijik dgn adik saya masa kecik2 dulu..saling tak tumpah..kalau anak saya, Hani tu copy saya org kata..ada kata E-in. Mak sy kata.."la mari semular rupa2 ni....tgk nnt anak Mat Ming ado dok rupa dio". Ehehe..Kalau korang tak caya cuba compare ye!



Huhu...tak ke sama tu??Dgn saiz badan yg kecik molek (ikut my Abah la ni), kulit, dahi, kepala, mata...semualah...hihi!

Budak ni ptg diagah...terkekek gelak!Kadang kalu kite buat tak tau dia plak yang gelak pastu acah2 kita...geram Umi Long..err..Cik Long..err..Mak Long..err...ala smpi now lom decide lagik nak panggil apa..hehe!

Scene yang patut ada utk gambar bayi ialah gambar yang ber 'salivary amylase'...hihi!! Ni mak dia ngidam mkn apa ni mase ngandung..nak kena sekeh adik aku ni tak tlg belikan..!! Takpe nnt Cik Long beli baju raya smart kat Adam!

Ok ma, kita tunggu muka ni plak yang dtg...(my second brother a.k.a Mat Ming), tapi lambat lagilah..budak ni kerja offshore. Bila masa nk jumpa aweks. Jumpa org pompuan pun tak reti nak ngorat. Yang sorang lagik terlebih reti....kikiki...tu pasal kawin awal...hmm.

Tapi sekali tgk mcm E-in pun ada..Nakal masa kecik pun kemain lagik..skang dah besar inilah penyejuk hati mak saya..ahaks!

Kami 4 beradik mmg lain2 muka. Skit2 je ada iras. Cuba tengok..adala skit2 sorang mata besar, sorang kecik molek, sorang mcm apek sorang melayu asli...kkihkih!

Anak2 Pak Ajis - Me, Hafizee, Nazmi, Syafiq

Ya tuan2 puan...akulah the-one-and-only wanita melayu terakhir dlm 4 beradik ni. Seksanya ada adik lelaki mase kecik dulu bukan sbb di buli tapi kalu mak sy tak de, kena jaga depa maka akulah 'singa' itu! Suka main gaduh2..habis semua brg dlm rumah depa buat senjata. Mau aku tak naik hantu..balik Ma kang aku yang kena sbb tak kemas rumah dan depa dgn muka tak bersalah malah berbaik2 plak tu!! Sib baikla adik bongsu ni dtg kemudian..alhamdulillah jaga Syafiq sgt senang. Tak nakal. Well managed! Apapun..akakk mu ini tetap menyayangi kamu semua...muahhh!! ;P

No comments:

Post a Comment

WE KNOW EACH OTHER SINCE 1996

Daisypath Anniversary tickers

Our anniversary

Daisypath Anniversary tickers