Friday, January 1, 2010

Esok

Esok ada orientasi pelajar tahun satu di sekolah Hani. Kami bertiga sungguh excited seperti terlebih hormon adrenalin. Hehehe...Umi punya semangat sampai semua baju sekolah Hani umi gosok..chewah! Semangat sebelum umi start sekolah. Kalau dah sekolah esok entah macam mana. Saya ni dah la pemalas. Rajin bermusim. Itu sebab beli baju sekolah dan baju sekolah agama Hani cukup untuk kelima-lima hari. Takut pepagi tak sempat nak gosok. So kalau ada byk bleh gosok dihujung minggu. Hehe..pandailah umi punya perancangan ekonomi penjimatan 'tenaga'. ;P

Sekarang semua persiapan dah hampir settle. Daftar sekolah agama pun dah. Esok lepas orientasi kat sekolah rendah, kami pi sekolah agama pula untuk confirmation dan bayar yuran. Jadi rutin harian Hani bermula jam 6.00 pagi untuk bersiap2 kemudian ke rumah Opah dgn Ayah untuk sarapan (hehe..umi tak sempatla nak buat). Lagipun kalau sarapan kat rumah kena sarapan pukul 6.00 pagi sebab pukul 6.30pg saya dah bertolak ke sekolah. Cik Abe saya pulak jenis tak bersarapan terlalu awal. Dia akan sarapan di office. Dia pun kena bertolak 6.30pg jugak sebab jalan selalunya sesak dari Cheras ke KLCC.

So Hani tunggu bas untuk ke sekolah agama dari rumah Opah. Tak pastilah Hani pi dgn bas ke tak pepagi ni, maybe my SIL nak hantar sambil hantar anak dia sekali. Dia masuk kerja lambat skit. Cuma balik sekolah agama, mmg confirm dia balik dgn bas. Transit jap kat rumah Opah sebelum ke sekolah rendah dgn bas jugak, kemudian balik sekolah saya or SIL bergilir pi ambik. Nampaknya rutin umi pun bertambah lepas ni. Tugas petang2 menjemput cik Hani dan Misya. E-in terpaksa umi heret. Jadi E-in tak dibenarkan tidur. Pengsanla umi kalau nak angkut budak 26kg ni.

Saya belum berhajat nak hantar Hani tuition cukuplah dgn rutin harian dia. Saya rasa dah cukup letih dah tu bagi budak umur 7 tahun. Tunggulah dia dah darjah 4 ke baru pikir nak hantar tuition. Sekarang adalah masa untuk dia biasakan diri dengan rutin sekolah dan kerja rumah yang lebih banyak dari tadika. Saya tak mau dia jadi mangsa ibubapa yang terlampau ambitious. Sudah tentu saya letak harapan tinggi tapi saya tak nak dia hilang zaman kanak2 yang penuh dgn keseronokan. Biarlah dia belajar tentang kehidupan sedikit demi sedikit. Bukan mendadak.

No comments:

Post a Comment

WE KNOW EACH OTHER SINCE 1996

Daisypath Anniversary tickers

Our anniversary

Daisypath Anniversary tickers