Sunday, January 31, 2010

Rumah berusia 8 tahun.

Semalam setelah bertungkus lumus, akhirnya bilik Hani telah pun dikosongkan dan dicat. Kami beli cat Jotun sbb kedainya dekat dgn rumah. Saya pilih dua tone, Royal Iris (feature wall) and Dainty Pink. Thank to my BIL yang datang tolong (ehehe..ntah abang dia yang paksa ntah! wahaha).

Saya tolong cat bahagian tepi2 yang dekat dgn syiling dan cat mana yang tak rata pastu depa yang buat sampai habis. Iyo..jgn tak caya I yang ayu ni panjat sampai syiling!! Bertuah tau abang you dapat wife yang bleh buat kerja2 buruh kasar ni...ahaha!

Tadaaa!!! bolehlakan....tuan punya bilik pun dah seronot bukan main..
bilikhani

powerpuff

Ini kaler bilik anak teruna. Dah lama dah cat.

bilik e-in

Bilik mak bapaknya??? Biralah rahsia...kuang2x! kang kalu buh ada yang pingsan!! ;P

So esok Isnin, org perabot dtg hantar. Nasib baik cik abe cuti hari wilayah, byk urusan rumah yang selama ni nak buat selesai. Besok org yang datang pasang pintu kat dapur datang, sekali yang cat bahagian ruang keluarga kat atas, yang perbaik railing langsir (ada tiga tempat dah tercabut, direntap anak bertuah...sapa lagi klu bukan anak teruna!!), perbaik sink bocor..bla..bla..kalau dgr mcm dah rosak teruk je rumah aku ni. Ni lom kira siling bocor pun ada gak! Tapi terpaksa buat lain hari. Terlupa nak inform.

Lagi satu mana nak cari plumber? Bencila saluran dalam bilik mandi bawah tu bersambung dgn saluran dari sinki. So biasala, bila dah 8 tahun ni, kadang kita basuh benda berminyak, lemak2 tu berkumpul kat situ..skang mcm tersumbat skit..air dia lambat nak masuk dlm lubang singki. Benci!! Kalau hujan bau dia..masyaallah!! Busuk okeh!! Sejibik bau longkang!!

5 comments:

  1. cantiknyer..rajin umi yer cat bilik hani

    ReplyDelete
  2. lawa pic horizontal si hani tu!

    weh...filter wide lense ok tak kalau beli? aku dah miskin ni ha...cuba tetanya kengkawan ko yg len..

    nak beli lense wide angle buat masa skang ni, tak mampu la..sedih aku tengok slip gaji aku skang...

    ReplyDelete
  3. azie: eee...bukan rajin azie..tapi dah terpaksa nak save budget punya pasal..hahha

    Dzul: aku tak tau sangat nnt aku chat ngan member aku.Tapi my opinion better kau kumpul duit beli betul2 punya wide lens...buat penat je kau pki filter...end up kau akan beli jugak..so better kau sabar skit..kumpul dulu baru beli..kalau tak tahan sgt cuba kau tgk kat shshinki jenis tamron ka...murah la skit..cari yang untuk nikon punya..pss bukankah gaji kau dlm pound sterling???

    ReplyDelete
  4. anese, tunjuk la sket in detail bilik hani dan e-in..teruja nih:)

    ReplyDelete
  5. salam ziarah...slam kenal....cantik kaler bilik....pinki winki lagi...

    ReplyDelete

WE KNOW EACH OTHER SINCE 1996

Daisypath Anniversary tickers

Our anniversary

Daisypath Anniversary tickers